Sunday, June 5, 2011

Strawberry Dew..


Assalamualaikum...

sesi mengabiskan strawberi part 1..

di entri ni, saya ada citerkan kisah tragis strawberi yg kami petik dr ladang arituh..
menitik2 air strawberi laksana jus merata-rata sementara nak sampai ke umah..
so balik tuh, gerak gempur la saya di dapur, misi menyelamatkan strawberi ni..

godeh godeh internet, jumpa satu resepi ni..
sangat simple dan saya tak penah buat lagi...
hasilnya sangat sangat mabelesss....hihihii...:D

terima kasih pada (kak) Kenari..
izinkan saya tepek2 di sini plak ek...:D



STRAWBERRY DEW
- sumber Kenari@TryMasak

Bahan-bahan
- 2 sudu besar gula
- 200g nature yoghurt tanpa perisa
- sedikit esen vanille
- sedikit air limau
- Vanille Eis Cream 1-2 scoops *saya tukar aiskerim Milo
- 200g strawberry

Cara-cara

1. Masukkan gula,air limau dan esen vanille kedalam yoghurt dan kacau hingga sebati.
2. Bersihkan Strawberry dan blend hingga halus.Tinggalkan sedikit untuk hiasan jika suka.
3. Masukkan youghurt kedalam gelas atau bekas dessert.Letakkan 1-2 scoop eis cream keatasnya, tuangkan starwberry sauce, hias dengan strawberry dan taburkan sedikit kacang hazel....dah siap untuk dihidang! yummy yummy

No comments:

Post a Comment